Regulamin internetowej platformy handlowej Agroklik

Niniejszy regulamin obowiązuje od 1 maja 2024 r.

Regulamin określa szczegółowe warunki korzystania z internetowej platformy handlowej Agroklik oraz czynności związane z rejestracją konta na wyżej wymienionej platformie.

DEFINICJE

• Agroklik – Internetowa platforma handlowa dostępna pod adresem www.agroklik.pl, mająca na celu m. in. agregację, prezentację i oferowanie Towarów wraz z oferowaniem możliwości finansowania tych Towarów i usług dodatkowych do tych Towarów;

• Dostawca – przedsiębiorca, który umożliwia konsumentom lub przedsiębiorcom korzystanie z internetowej platformy handlowej oraz zawieranie umów na odległość z innymi przedsiębiorcami. Dostawca nie jest stroną umów zawieranych z Użytkownikami. Dostawca odpowiada za funkcjonowanie Agroklik, nie odpowiada za należyte wykonanie umów zawieranych przez Osoby trzecie z Uczestnikami. Dostawcą Agroklik jest Poltech Maszyny Sp. z o.o. z siedzibą w Borkowie Kościelnym przy ul. Jana Pawła II 3, 09-200 Sierpc, będący przedsiębiorcą w myśl przepisów Kodeksu Cywilnego;

• Formularz kontaktowy – Usługa cyfrowa, formularz udostępniany Użytkownikom na Agroklik, w którym Użytkownicy zamieszczają niezbędne informacje i dane w celu złożenia Zapytania;

• funkcjonalność – zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub Towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia;

• Internetowa platforma handlowa – usługa korzystająca z oprogramowania, w tym ze strony internetowej, z części strony internetowej lub aplikacji, obsługiwana przez przedsiębiorcę lub w jego imieniu, w ramach której umożliwia się: a) konsumentom zawieranie z innymi przedsiębiorcami umów na odległość lub b) osobom fizycznym niebędącym przedsiębiorcami zawieranie umów na odległość z innymi osobami fizycznymi niebędącymi przedsiębiorcami;

• Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

• Konto – Usługa cyfrowa dostępna za pośrednictwem Agroklik w postaci zbioru zasobów i ustawień, w którym gromadzone są dane Użytkownika oraz informacje o jego działaniach w ramach Agroklik, umożliwiających mu po zarejestrowaniu i zalogowaniu korzystanie z dostępnych funkcjonalności. Dane osobowe dostarczone przez Użytkownika w związku z Kontem, są przetwarzane przez Dostawcę wyłącznie w celu dostarczenia usługi, zgodnie z niniejszym Regulaminem;

• Osoby trzecie – przedsiębiorcy, podmioty zewnętrzne wobec Dostawcy, współpracujące z Dostawcą i oferujące swoje Towary lub usługi za pośrednictwem Agroklik. Osoby trzecie są stronami umów zawieranych z Użytkownikami. Osoby trzecie odpowiadają za należyte wykonanie umów zawartych z Użytkownikami, nie odpowiadają za funkcjonowanie Agroklik;

• Plasowanie ofert – oznacza przyznawanie określonej widoczności ofertom na liście ofert udostępnianych na Agroklik, w tym nadawanie wagi poszczególnym ofertom w wynikach ich wyszukiwania dokonywanych przez Użytkowników.

• Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin Agroklik;

• Towar – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy, w szczególności nowa lub używana maszyna rolnicza, za wyjątkiem rzeczy, która służy wyłącznie jako nośnik Treści cyfrowej dostarczanej Konsumentowi na podstawie umowy o dostarczenie Treści cyfrowej;

• Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;

• Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca Konsumentowi na: a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, c) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej

• Użytkownik – podmiot korzystający z Agroklik, zarówno w formie zarejestrowanej jak i bez rejestracji.

• Zapytanie – kontakt zainicjowany przez Użytkownika za pośrednictwem udostępnionego na Agroklik Formularza kontaktowego.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Kontakt z Dostawcą w zakresie jego działalności związanej z Agroklik możliwy jest: a) telefonicznie pod numerem: 22 300 97 70, b) za pośrednictwem poczty elektronicznej, pod adresem: kontakt@agroklik.pl c) listowanie, na adres: ul. Jana Pawła II 3, 09-200 Sierpc
  2. Dane teleadresowe Dostawcy są dostępne na Agroklik.
  3. Dostęp do Agroklik nie wymaga od Użytkownika zapłaty ceny i nie wymaga od Użytkownika założenia Konta.
  4. Dostawca jest administratorem danych osobowych w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  5. Regulamin i obowiązek informacyjny dotyczący ochrony danych osobowych dostępne są na www.agroklik.pl.
  6. Agroklik nie może być wykorzystywana do działań niezgodnych z prawem lub naruszających dobre imię, prawa i wolności innych osób, w szczególności innych Użytkowników, Osób Trzecich lub Dostawcy. Użytkownik nie może dostarczać treści o charakterze bezprawnym.
  7. Do wykorzystania pełnej funkcjonalności Agroklik wymagane jest posiadanie komputera lub urządzenia mobilnego typu laptop, tablet lub smartfon z dostępem do sieci Internet oraz wiąże się z możliwością udzielenia zgody przez Użytkownika na działanie współdziałających z nią elementów oprogramowania – tzw. „cookies”. Informacje w przedmiotowym zakresie znajdują się w Polityce prywatności, która jest dostępna na stronie www.agroklik.pl.
  8. Dostawca na mocy Regulaminu, świadczy Usługę cyfrową: a) na rzecz Użytkownika w zakresie umożliwienia przeglądania treści Agroklik, w tym ofert – usługa ma charakter jednorazowy, rozpoczyna się z chwilą uruchomienia Agroklik, a kończy z chwilą jej opuszczenia przez Użytkownika; b) na rzecz Użytkownika w zakresie udostępnienia na Agroklik Formularza kontaktowego – usługa ma charakter jednorazowy, rozpoczyna się z chwilą rozpoczęcia wypełniania Formularza kontaktowego, a kończy się z chwilą jego opuszczenia; c) na rzecz Użytkownika w zakresie prowadzenia Konta – usługa jest świadczona na czas nieokreślony, na zasadach opisanych w Regulaminie.

PREZENTOWANE TREŚCI

  1. Dostawca dokonuje Plasowania ofert na Agroklik. Informacje o szczegółowych zasadach Plasowania są udostępnione Użytkownikom bezpośrednio na Agroklik, w każdym miejscu interfejsu Agroklik, w którym znajdują się listy ofert lub możliwości wyszukiwania ofert.
  2. Dostawca jest odpowiedzialny za zgodność treści i ofert prezentowanych na Agroklik z obowiązującymi przepisami prawa, w tym za informowanie o cenach usług udostępnianych na Agroklik, w szczególności o ich zmianach oraz ofertach promocyjnych.
  3. W przypadku informowania o obniżeniu ceny Towaru lub usługi na Agroklik, Dostawca prezentuje obok informacji o obniżonej cenie informację o najniższej cenie tego Towaru lub usługi, jaka obowiązywała w okresie ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
  4. Jeżeli dany Towar lub usługa są prezentowane na Agroklik w okresie krótszym niż 30 dni, to Dostawca prezentuje najniższą cenę tego Towaru lub usługi, która obowiązywała od momentu rozpoczęcia prezentacji Towaru lub usługi na Agroklik.
  5. Jeżeli dany Towar lub usługa zostały objęte obniżką ceny i w związku z tym ostatnia zmiana ceny nastąpiła w okresie dłuższym niż 30 dni, to Dostawca prezentuję ostatnią najniższą cenę niezależnie od upływu okresu 30 dni.
  6. Dostawca publikuje oraz umożliwia publikowanie na Agroklik opinii i ocen Użytkowników dotyczących zarówno samej Agroklik, jak i Towarów i usług dostępnych na Agroklik.
  7. Dostawca zbiera opinie i oceny Użytkowników, którzy skorzystali z Towarów lub usług dostępnych na Agroklik oraz dokonuje ich publikacji na Agroklik. Dostawca posiada procedury i mechanizmy pozwalające na weryfikację autentyczności tych opinii lub ocen oraz środki umożliwiające weryfikację, czy osoba przekazująca swoją opinię lub ocenę faktycznie skorzystała z Towarów lub usług dostępnych na Agroklik. Dostawca dokonuje takiej weryfikacji każdorazowo przed publikacją opinii lub oceny.
  8. Dostawca udostępnia Użytkownikom opis procedur, mechanizmów i środków za pośrednictwem których dokonuje weryfikacji opinii i ocen przed ich publikacją na Agroklik. Opis ten jest dostępny na Agroklik.
  9. Dostawca publikuje dodatkowo na Agroklik oceny pozostawione na zewnętrznej wobec Agroklik platformie tzw. wizytówce Google. Oceny prezentowane przez Dostawcę przyjmują skalę od 0 do 5 i są przez Dostawcę aktualizowane na bieżąco, każdorazowo po otrzymaniu nowej oceny. Z uwagi na fakt, że oceny pochodzą z zewnętrznej wobec Agroklik platformy, Dostawca nie posiada możliwości technicznych i organizacyjnych, aby potwierdzić autentyczność tych ocen oraz zweryfikować, czy pochodzą one od osób, które były Użytkownikami Agroklik.
  10. Zawarte na Agroklik informacje i dane dotyczące Towarów oraz możliwości zawarcia wybranych umów, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacje te i dane mają charakter jedynie poglądowy i pomocniczy w przygotowaniu przez Osoby trzecie właściwej umowy, która będzie zawierała szczegółowe i ostateczne warunki takiej umowy. Umowa taka może być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności lub w przypadku najmu w formie elektronicznej, nie wcześniej niż po podjęciu przez Osobę trzecią pozytywnej decyzji o zawarciu takiej umowy.
  11. Agroklik umożliwia prezentowanie ofert sprzedaży Towarów, jednak nie umożliwia zawierania umów sprzedaży Towarów prezentowanych na Agroklik. Zawarcie tego rodzaju umowy możliwe jest w lokalu przedsiębiorstwa, Osoby trzeciej oferującej Towar na Agroklik.
  12. Agroklik umożliwia prezentowanie ofert zawierania umów leasingu oraz umów o podobnym charakterze, jednak nie umożliwia zawierania tych umów. Zawarcie umowy leasingu lub umowy o podobnym charakterze możliwe jest w bezpośredniej interakcji, zainicjowanej przez Agroklik, z Osobą trzecią będącą stroną tej umowy.
  13. Agroklik umożliwia zawieranie umów najmu z Osobami trzecimi w formie elektronicznej na zasadach określonych w regulaminie.

OSOBY TRZECIE

  1. Dostawca współpracuje z Osobami trzecimi, które oferują na Agroklik swoje Towary lub usługi. Osoby trzecie oferują na Agroklik: a) Towary tj. maszyny rolnicze, w szczególności nowe i używane, b) usługi, w szczególności finansowanie produktów dostępnych na Agroklik za pośrednictwem umów leasingu, umów najmu oraz umów o podobnym charakterze, a także usługi związane z obsługą Towarów np. serwis mechaniczny, przeglądy, serwis opon, maszyna zastępcza, usługi assistance.
  2. Osoby trzecie oferujące Towary i usługi na Agroklik lub będące stroną umowy zawartej z Użytkownikiem na Agroklik są odpowiedzialne w szczególności za: a) zgodność Towarów i usług z ich opisem dostępnym na Agroklik, b) dostarczenie Towarów i usług dostępnych na Agroklik, c) realizację praw Użytkowników wynikających z zawartych umów, d) wywiązywanie się z obowiązków wobec Użytkowników wskazanych w zawartych umowach, e) obsługę wniosków i reklamacji Użytkowników związanych z produktami dostępnymi na Agroklik oraz umowami zawartymi na Agroklik.
  3. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Osoby trzecie lub Towarów dostarczanych na Agroklik przez Osoby trzecie powinny być kierowane do tych Osób trzecich. W przypadku kiedy reklamacja zostanie błędnie skierowana do Dostawcy, Dostawca niezwłocznie informuje o tym fakcie Użytkownika.
  4. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Dostawcę można składać pod adresem siedziby Dostawcy (ul. Jana Pawła II 3, 09-200 Sierpc), w formie ustnej do protokołu albo w formie pisemnej doręczając ją bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty, przy czym w przypadku kontaktu osobistego, zawsze w dni robocze w godzinach od 9:00 do 16:00. Reklamacje mogą być również składane telefonicznie (koszt połączenia wg stawek operatora) pod numer telefonu 801 887 887 (telefon czynny w każdy dzień roboczy w godzinach od 9:00 do 17:00, opłata wg stawek operatora), a także drogą elektroniczną na adres: kontakt@agroklik.pl lub poprzez wypełnienie i wysłanie formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie www.agroklik.pl.
  5. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania przez Dostawcę jeżeli zostanie złożona przez Konsumenta lub w terminie 30 dni w przypadku jej złożenia przez inny podmiot. Pisemną odpowiedź Dostawca wyśle na adres korespondencyjny wskazany przez składającego reklamację, albo drogą poczty elektronicznej.
  6. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php).
  7. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
  8. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: a) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; b) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; c) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
  9. Dostawca dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego działania Agroklik oraz udzieli pomocy w rozwiązywaniu problemów związanych z funkcjonowaniem Agroklik.
  10. Dostawca będzie pozyskiwał od Osób trzecich informacje na temat historii obsługi spraw, jakie Osoby trzecie prowadziły w stosunku do Użytkownika, w związku z otrzymanym Zapytaniem. Tak pozyskane informacje będą wykorzystywane przez Dostawcę do analiz statystycznych mających na celu rozwój i ciągłą poprawę funkcjonalności i bezpieczeństwa Agroklik lub, stosownie do posiadanych uprawnień i w zakresie dopuszczalnym prawnie, podejmowania czynności marketingowych. Informacje te stanowią element gromadzonej przez Dostawcę historii aktywności Użytkownika na Agroklik.
  11. Wszystkie Osoby trzecie współpracujące z Dostawcą w zakresie Agroklik są przedsiębiorcami w myśl przepisów Kodeksu Cywilnego.

ZAPYTANIA I KONTO

  1. Dostawca udostępnia Użytkownikom możliwość składania Zapytań dotyczących Towarów i usług udostępnianych na Agroklik za pośrednictwem Formularza kontaktowego. Złożenie Zapytania wymaga od Użytkownika podania następujących danych: numer telefonu oraz potwierdzenia zapoznania się z Regulaminem i klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych. Jako Zapytanie traktowane są również rozmowy telefoniczne realizowane przez Użytkownika, w ramach których dochodzi do rejestracji danych Użytkownika w bazie Agroklik, w tym również za pośrednictwem Osób trzecich.
  2. Dostawca Agroklik udostępnia Użytkownikom możliwość rejestracji i obsługi Konta. Rejestracja i obsługa Konta nie wymaga od Użytkownika zapłaty ceny.
  3. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, tj. prowadzenia Konta zawarta zostaje na czas nieokreślony. Okres umowy rozpoczyna się wraz z zakończeniem przez Użytkownika procesu rejestracji na zasadach określonych w punkcie 37 – 38.
  4. Celem rejestracji Konta jest zwiększenie wygody korzystania z Agroklik poprzez udostępnienie Użytkownikom dodatkowych funkcjonalności: a) dostęp do historii przeglądanych ofert, b) możliwość zapisywania przeglądanych ofert w postaci ofert „Ulubione”, c) możliwość szybkiego kontaktu z Dostawcą lub Osobami trzecimi – poprzez złożenie Zapytania, bez konieczności wypełniania dodatkowych formularzy, d) możliwość złożenia wniosku oraz zawarcia umowy najmu on-line w zakresie Towarów prezentowanych na Agroklik, e) prezentowanie treści i warunków umów zawartych przez Użytkownika na Agroklik. Dostawca pozostawia w gestii Osób trzecich będących stroną ww. umowy najmu decyzję o udostępnieniu przedmiotowych treści i ich zakresu na Agroklik. Osoby trzecie pozostają również dysponentem tej informacji i stroną właściwą do oceny jej merytorycznej poprawności.
  5. Założenie Konta dokonywane jest przez Użytkownika w procesie rejestracji składającego się z wypełnienia formularza rejestracyjnego, akceptacji postanowień Regulaminu, klauzuli informacyjnej dotyczącej ochrony danych osobowych i zatwierdzenia woli założenia Konta poprzez wybranie opcji „Załóż Konto”.
  6. Formularz rejestracyjny wymaga od Użytkownika podania następujących danych: a) Imię, b) Nazwisko, c) Numer telefonu, d) Adres e-mail.
  7. Po założeniu Konta Użytkownik ma możliwość podania dodatkowych danych takich jak: a) adres zamieszkania, b) adres korespondencyjny, c) NIP (w przypadku firm), d) nazwa i adres siedziby firmy (w przypadku firm).
  8. Uzupełnienie w danych Konta informacji, o których mowa w pkt. 39 nie jest obowiązkowe, ale rekomendowane przez Dostawcę, w związku z poniższymi korzyściami: a) możliwość łatwego przeniesienia danych przez Użytkownika do wniosku Osoby trzeciej oferującej usługi finansowe, w związku z przedmiotami prezentowanymi na Agroklik, b) możliwość uzyskania informacji marketingowej lepiej dopasowanej do profilu Użytkownika.
  9. Użytkownik przez fakt wysłania formularza rejestracyjnego Konta oświadcza, że: a) podane w nim dane są zgodne ze stanem faktycznym, b) posiada pełną zdolność do czynności prawnych, c) podane dane nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich.
  10. Formularz rejestracyjny Konta umożliwia Użytkownikowi składanie oświadczeń woli (zgód) w zakresie przetwarzania danych osobowych, w tym w celach marketingowych. Oświadczenia woli, o których mowa powyżej nie są obowiązkowe, ale są rekomendowane przez Dostawcę.
  11. Użytkownik zakładający Konto lub składający Zapytanie za pośrednictwem Formularza kontaktowego, jako niezarejestrowany Użytkownik na Agroklik oświadcza, że zapoznał się z informacjami o zasadach przetwarzania danych.
  12. Użytkownik będący Konsumentem, może odstąpić od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną bez podawania przyczyn i bez ponoszenia kosztów w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. W razie odstąpienia od umowy, uważa się ją za niezawartą.
  13. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe. Konsument może również skorzystać z poniższego wzoru oświadczenia: „Oświadczam, że odstępuję od umowy o dostarczenie Usługi cyfrowej w zakresie prowadzenia Konta, zawartej dnia [data dokonania rejestracji Konta].”
  14. Dostawca od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej dostarczonych przez Dostawcę, z wyjątkiem treści, które: a) są użyteczne wyłącznie w związku z Treścią cyfrową lub Usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy; b) dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej dostarczonych przez Dostawcę; c) zostały połączone przez Dostawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków; d) zostały wytworzone przez Konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.

Z wyjątkiem przypadków, o których mowa wyżej w pkt a)– d) Dostawca na żądanie Konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej dostarczonych przez Dostawcę. W przypadku odstąpienia od umowy Dostawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej lub zablokowanie Konta, co nie ma wpływu na uprawnienia Konsumenta, o których mowa w zdaniu poprzednim. Konsument ma prawo odzyskać Treści cyfrowe od Dostawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Dostawcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.

  1. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
  2. Niezależnie od postanowień pkt. 45 Użytkownikowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną bez zachowania okresu wypowiedzenia. Prawo to Użytkownik realizuje poprzez dokonanie samodzielnej dezaktywacji Konta, w dowolnym momencie. Dezaktywacja Konta możliwa jest po zalogowaniu do Konta, w sekcji „Dane Konta” poprzez wybranie opcji „Usuń konto”. W takiej sytuacji dostęp do Konta zostanie zablokowany – Konto zostanie dezaktywowane przez Dostawcę, a jego usunięcie nastąpi po okresie 6 lat od zakończenia roku, w którym nastąpiła dezaktywacja.
  3. Dostawca będzie dokonywał usunięcia Konta, po upływie 6 lat od końca roku, w którym odnotowane zostało ostatnie logowanie Użytkownika.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Dostawca ma prawo do logowania i monitorowania operacji opisanych w niniejszym Regulaminie, w tym rejestrowania komunikacji między Użytkownikiem a Osobami trzecimi lub Dostawcą, w celach dowodowych, kontroli ryzyka i jakości obsługi oraz zgodności z Regulaminem.
  2. Dostawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z następujących ważnych powodów: a) w przypadku zmiany przepisów – konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu i skutkujących koniecznością jego zmodyfikowania w celu zachowania zgodności z prawem; b) konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych; c) rozbudowa lub zmiana funkcjonalności, w tym wprowadzenie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną lub zmiana istniejących funkcjonalności; d) zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną; e) konieczność usunięcia, niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiły w Regulaminie; f) zmiana danych teleadresowych, nazw numerów identyfikacyjnych adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie; g) zapobieganie naruszeniom prawa lub naruszeniom Regulaminu; h) usunięcie niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych; i) konieczność poprawy bezpieczeństwa użytkowników.
  3. Zmiany będą publikowane w postaci ujednoliconego, po dokonanych zmianach, tekstu Regulaminu na Agroklik. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym każdorazowo przez Dostawcę, który nie może być jednak krótszy niż 7 dni od dnia poinformowania o planowanej zmianie.
  4. Zamówienia złożone przez Użytkowników przed wejściem w życie zmian Regulaminu są realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
  5. W przypadku stwierdzonych nieprawidłowości w korzystaniu z Agroklik przez Użytkownika, w szczególności postępowanie niezgodne z Regulaminem, mogące naruszać prawa i wolności innych osób lub stanowiące lub mogące stanowić działania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa powszechnego, Dostawca ma prawo zablokować Użytkownika do czasu wyjaśnienia niezgodności i potwierdzenia braku przeciwwskazań do dalszego korzystania przez Użytkownika z Agroklik.
  6. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za działania Osób trzecich wprowadzające w błąd Użytkownika, w szczególności brak zgodności stanu faktycznego Towaru prezentowanego na Agroklik z danymi wprowadzonymi przez Osoby trzecie, wady przedmiotu prezentowanego na Agroklik nie ujawnione przez Osoby trzecie oraz inne działania Osób trzecich będące w sprzeczności z niniejszym Regulaminem.
  7. W zakresie utrzymania i rozwoju Agroklik oraz zapewnienia obsługi Użytkowników Dostawca może współpracować z usługodawcami zewnętrznymi, w szczególności świadczącymi usługi IT, operacyjne, doradcze lub kontrolne.
  8. W kwestiach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
  9. Regulamin obowiązuje od 01.05.2024 roku.